In principe plaatsen we alle reviews, maar er zijn wel een paar uitzonderingen waarbij wij vinden dat ze niet op onze website horen. Dit zijn reviews:
- van mensen die geen klant (meer) zijn;
- waarvan de klant het product waarover de review gaat niet meer heeft;
- waarvan de klant heeft gevraagd om deze te verwijderen;
- waarin privacygevoelige informatie staat over bijvoorbeeld klantgegevens, medische zaken of financiële situatie;
- met grof taalgebruik, denk aan schelden of vloeken;
- die niet in het Nederlands of Engels zijn geschreven;
- die eigenlijk bedoeld zijn als reactie op een vraag vanuit ons;
- over een andere online shop of een ander merk.
De
reviews worden op de productpagina geplaatst op volgorde van binnenkomst. Op sommige pagina's lichten we positieve
reviews uit. Wij betalen niet voor
reviews, en er zijn geen contractuele relaties met klanten die
reviews plaatsen op onze site.
Reviews daterend voor 28-5-2022 zijn niet gecontroleerd:
In het verleden werden reviews op deze site niet gecontroleerd of geverifieerd en stond het iedereen vrij om een review op onze site te plaatsen. Oudere onsite reviews die dateren uit de periode voor 28-5-2022 werden niet gecontroleerd en geverifieerd. Sinds 28-05-2022 zijn wij wettelijk verplicht om te controleren dat reviews geschreven worden door echte klanten en controleren en verifieren wij elke review alvorens deze op onze site gepubliceerd wordt.
Gecontroleerde Reviews:
Reviews bij externe partijen zoals
Webwinkelkeur en Ausgezeichnet zijn gecontroleerd en geverifieerd door de desbetreffende partij. Deze
reviews worden op uitnodiging geschreven door geverifieerde klanten die een Email ontvangen na de aankoop van het product. Hier wordt de mogelijkheid geboden om hun ervaring op te schrijven en te delen met anderen. Offsite
reviews bij Webwinkelkeur en Ausgezeichnet worden door de betreffende externe partijen gecontroleerd en geverifieerd op echtheid en betrouwbaarheid.
Hoe worden (positieve/negatieve) reviews behandeld?
Als een klant 3 of minder sterren geeft dan nemen wij altijd contact op. Om te kijken of we het samen kunnen oplossen.
Hoe komen de scores van reviews tot stand?
Het gemiddelde cijfer wordt berekend op basis van de geverifieerde online reviews. Klanten kunnen hun mening delen over onze producten en service door 1 tot 5 sterren te geven. Waarbij 5 sterren de beste beoordeling is. Ieder aantal sterren is vervolgens een reviewcijfer waard.
1 ster review = 1
2 sterren review = 3,25
3 sterren review = 5,5
4 sterren review = 7,75
5 sterren review = 10
Het gemiddelde klantcijfer wordt berekend op basis van de reviews die zijn gegeven. De berekening is als volgt: het totale reviewscijfer / aantal reviews = gemiddelde klantcijfer.